Reżyser: Jan Komasa
Premiera: 2020-03-06
Kraj: Poland
Ocena PG: TV-MA
Czas trwania: 2 godzin 10 minut
Występują:
Tomek, pełen ambicji i marzeń o błyskotliwej karierze prawniczej, rozpoczął swoją edukację na prestiżowym Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Jego życie akademickie było pełne wyzwań, ale i nadziei na lepsze jutro. Niestety, wśród zgiełku sesji egzaminacyjnej i ciągłego nacisku na osiąganie najlepszych wyników, Tomek podjął niewłaściwą decyzję – zdecydował się plagiatować pracę innego autora, myśląc, że w ten sposób łatwiej osiągnie swój cel. Niestety, nieumiejętnie ukryty plagiat szybko został wykryty przez system antyplagiatowy uczelni, a Tomek stanął przed komisją dyscyplinarną. Rezultat był jednoznaczny i bezapelacyjny – wydalenie z uczelni.
Niemniej jednak, upokorzony i zdesperowany, Tomek nie był gotowy przyznać się do porażki przed rodziną i przyjaciółmi. Postanowił utrzymać pozory normalności, nadal uczęszczając na „wykłady” i „seminaria”, podczas gdy w rzeczywistości jego akademicka przyszłość legła w gruzach. Co więcej, Tomek kontynuował odbieranie finansowego wsparcia od państwa Krasuckich, zamożnej rodziny, która od lat pomagała mu w realizacji jego edukacyjnych aspiracji. Dzięki ich hojności mógł skupić się na nauce bez martwienia się o finanse.
Sytuacja komplikowała się z każdym dniem. Zamiast szukać uczciwego wyjścia z sytuacji, Tomek zaplątał się w sieć kłamstw, które z czasem stały się coraz trudniejsze do podtrzymania. Prawda jednak zawsze dąży do ujawnienia się, a kiedy oszustwo Tomka w końcu wyszło na jaw, państwo Krasuccy poczuli się zdradzeni i oszukani. Przyjęli go jak własnego syna, a on odwdzięczył się im fałszem.
„Sala samobójców. Hejter” jest thrillerem psychologicznym, który bezlitośnie obnaża mroczne zakamarki internetu i ludzkiej psychiki. Film, kontynuujący wątki z pierwszej części „Sali samobójców”, skupia się na postaci Tomasza Giemzy (w tej roli Maciej Musiałowski), który po wyrzuceniu z uniwersytetu przenika do świata hejtu i manipulacji w mediach społecznościowych.
Musiałowski kreuje postać Tomasza z przerażającą precyzją. Jego wyniszczająca gra aktorska sprawia, że widzowie mogą poczuć się zarówno zaniepokojeni, jak i fascynowani głównym bohaterem. Warto również wspomnieć o mocnych rolach drugoplanowych, takich jak Agata Kulesza czy Maciej Stuhr, którzy dodają filmowi głębi.
Reżyser Jan Komasa ponownie udowadnia swoją mistrzowską zdolność do opowiadania historii, które są jednocześnie lokalne i uniwersalne. Scenografia, choć subtelna, tworzy klaustrofobiczny klimat, który doskonale komponuje się z ciężarem fabuły.
Muzyka i kinematografia w „Hejterze” odgrywają kluczowe role, tworząc atmosferę, która jest równie ważna jak sam wątek fabularny. Dźwięki i obrazy nie przytłaczają widza, lecz subtelnie towarzyszą mu na każdym kroku, potęgując emocje i budując napięcie. Kompozycje muzyczne są wyważone, nie dominują nad akcją, ale jednocześnie są na tyle intensywne, że serce zaczyna bić szybciej za każdym razem, gdy na ekranie rozgrywa się kolejna scena. Jest to jakby pulsujący podkład, który podświadomie przyspiesza nasze odczucia i zmusza do jeszcze większego skupienia na rozwijającej się fabule.
Z kolei praca operatora filmowego w „Hejterze” zasługuje na szczególną uwagę. Obraz, który dostajemy, jest celowo pozbawiony ciepłych barw, co sprawia, że całość wydaje się bardziej surowa i realistyczna. Chłodna paleta kolorów i dystansujące kadry tylko potęgują uczucie alienacji i obcości, które są kluczowe dla odbioru tej historii. To nie jest film, który próbuje nas przytulić – wręcz przeciwnie, zmusza do konfrontacji z bohaterami i sytuacjami, które mogą wydawać się niepokojąco znajome.
Razem muzyka i obraz tworzą unikalną atmosferę „Hejtera”, dzięki czemu film ten nie jest tylko kolejną opowieścią na ekranie. Staje się doświadczeniem, które prowokuje do myślenia i pozostaje z widzem na długo po opuszczeniu sali kinowej. To właśnie te aspekty sprawiają, że „Hejter” jest dziełem wyjątkowym na tle innych produkcji – nie tylko bawi i informuje, ale również zmusza do refleksji nad współczesnym światem, w którym żyjemy.
Efekty specjalne są dyskretne lecz efektywne, podkreślając wirtualny aspekt rzeczywistości prezentowanej w filmie. Montaż jest dynamiczny i sprawnie przenosi nas między różnymi płaszczyznami narracji.
Film charakteryzuje się szybkim tempem akcji i dobrze napisanymi dialogami, które są ostre jak brzytwa. Każda wymiana zdań ma swoje znaczenie i potęguje atmosferę grozy.
Najbardziej zapadające w pamięć jest to, jak film wpłynął na moje uczucia. Przepełniony niepokojem obserwowałem manipulacje Tomasza, zadając sobie pytanie o moralność naszych własnych działań online. Film skłania do refleksji nad konsekwencjami naszego cyfrowego życia.
Mimo swojej siły „Sala samobójców. Hejter” nie jest pozbawiony wad. Pewne elementy fabuły mogą wydawać się przewidywalne dla doświadczonego widza thrillera psychologicznego. Niemniej jednak całość pozostaje mocnym i ważnym głosem w dyskusji o współczesnych problemach społecznych.
Jeśli poszukujesz tego filmu online, warto skorzystać z wyszukiwarki linków do filmów i seriali. Poniżej znajdziesz zdjęcie z frazą kluczową „gdzie obejrzeć Sala samobójców. Hejter (2020) cały film online”
Dzięki! Wystarczy chwile poświęcić na rejestrację. Sala samobójców. Hejter Kto się zgadza? :)
Opłaca się rejestrować?
Tak, wszystko działa. Tylko należy poprawnie utworzyć konto. Polecam Serdecznie!
Dzięki!
dzięki, wyszukałam swój film wszystko działa tylko trzeba się zarejestrować
Nie wierzyłam, ale faktycznie działa. Polecam spróbować!
Właśnie skończyłam oglądać i jestem zachwycona! Polecam!
Genialnie, że trafiłem na tę stronę. Wszystko działa jak należy.
Nie spodziewałem się, że tak łatwo można znaleźć ulubione filmy.
Znalazłam kilka filmów, ale większość z nich ma słabą jakość.